torsdag 15 maj 2014

Jesus räddade mig från att begå självmord, på grund av mobbningen

Detta utspelar sig på en låg- och mellanstadieskola i en av de norra förorterna till Stockholm i mitten av 1980-talet.

En liten blyg kille skulle börja i riktig klass ett år efter sin årgång...
skolan låg med cirka 5 minuters promenad till föräldrahemmet.
Killen träffade en annan grabb i klassen, han kom att bli killens bästa klasskompis.
Allt började bra, men sedan såg några att dessa grabbar var annorlunda på något sätt och lekte för sig själva på rasterna. Och det gillade man INTE!

De två klasskompisarna såg ut som karaktärerna i Helan- och Halvan (berömda tv-serien, som brukar gå på SVT varje nyårsafton).

Undertecknad kom att bli skolan "Helan" och blev då den alla retades med. (vet inte om "Halvan" även blev mobbad). Som värst var mobbningen mot mig under 4-5 år, för att senare avta något när klassen delade på sig, inför till när vi skulle börja på högstadiet.
Det var både psykisk och fysisk mobbning. Så gott som varje kväll under dessa år grät jag mig till sömns och tillslut hade jag långtgående planer på självmord.
Det var strax efter dessa planer som något positivt hände...
Gud kom in i mitt liv, genom att jag fick möta Jesus som min personlige frälsare. Jag var då 11 år och planerna sattes aldrig i verket, för då hade jag inte funnits på jorden idag...

Nu efteråt har jag fått veta att alla fall en av mina forna tjejklasskompisar såg att jag blev mobbad, men hon vågade inte göra något för att stå upp för mig.
Jag  fick även, vid 14 års ålder veta på ett övernaturligt sätt att Jesus/Gud hade varit med mig under de svåra och hemska åren och att jag skulle få vänner, som skulle vara riktiga och sanna.
För mig blev Jesus/Gud och tron på honom, räddningen och nu har jag även fått riktiga och sanna vänner. Som bonus, ett specifikt uppdrag att utföra här på jorden!!!

Mikael Wallin

2014-05-14

1 kommentar:

  1. Bra skrivet Micke! Härligt att du tog dig igenom! Kram från Värmland

    SvaraRadera