onsdag 14 juli 2010

"Guds kärlek, ger sann vänskap"



Var temat på min första predikan efter utbildningen på IBIOS.
Höll den i lördags på ett spanskt Ungdomsmöte i Citykyrkan i Stockholm (se annonsen här ovanför). Det gick bra, all ära till Jesus, en del åhörare kom och tackade efteråt.
Jag ville fly innan jag gick upp och började, men det hade nog med min gudsfruktan att göra. Hoppas det blir bättre nästa gång jag får möjlighet att predika,, men tror att det kommer bli det. Har pratat med andra predikanter som känt samma sak första gången de predikat.
Ungdomsmötet hade övergripande temat "Förnya mig Herre" och huvud bibelordet för mötet var Rom 12:2 och jag tog fasta på början i den versen som huvudbudskap i min predikan "Anpassa er inte efter denna världen...".

Kommer vara med och tala på en konferens längre fram i höst också =)

Blessings vänner och förebedjare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar