onsdag 28 juli 2010

Europakonferensen 2010




Jo, det blev Europakonferensen på Livets Ord i år igen.
Jag och några från församlingen besökte det tredje mötet som "helandeevangelisten?" Benny Hinn (bilden) talade på.




För att sammanfatta kvällen så här några dagar efteråt:
* Lovsången och Guds närvaro var helt okej, man kände Herrens närvaro.
Men varför tar man dit en "predikant" med så stort högmod och självförverkligande som Benny Hinn?
Varför tar Benny Hinns medarbetare upp personerna som fallit eller blivit knuffade till golvet en 5-10 gång? I stället för att låta de ligga kvar i Guds närvaro!

Måste jag säga att jag tyckte Benny Hinn var för extrem för min smak, för det är vad jag tyckte efter söndagkvällens möte som började 19.30 och slutade 23.45.
Jag håller med Ulf Ekman att vi måste ha mer mirakler och helande under i våra möten i Sverige, men det finns så många andra bättre förkunnare på det området än Benny Hinn.

Enligt en nära källa till mig så har Benny Hinn predikat irrläror sedan ett bra tag tillbaka: För när han var i Kensington Temple under Wynne Lewis ledarskap, lär Wynne Lewis ha sagt efter ett möte att mötesbesökarna kunde glömma allt vad Benny Hinn hade sagt för det stämde inte.

Läs mer om Benny Hinn här: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=220211


Sedan måste jag kommentera en annan bloggskrivare:

Nämligen Johanna Lindell (http://johanna.myshowroom.se/japp-livets-ord-ar-en-sekt/)
som påstår att många Andefyllda församlingar är sekter. Ta gärna och läs hennes blogginlägg här ovanför och bilda dig en egen uppfattning. Johanna har säkert sjungit en del lovsånger utan att tänka på vilka som har skrivit dem och gett ut dem.
Då är det säkert många av dem som kommer från Livets Ords förlag.

Jag känner människor både i Märsta Pingst, Arken, Södermalmskyrkan och Livets Ord som är hur underbara Guds älskande människor som verkligen brinner för Gud och för att tjäna honom. Ska tilläggas att bloggskriverskan själv har studerat på SOS Missions bibelskola när den var stationerad i Märsta Pingst. Johanna vi kristna måste ha en enhet, först då blir det väckelse i vårt land.. se bara på Jesusmanifestationen, vilken proklamerad enhet som kommer ha stor betydelse för vårt land påkristning. Ditt blogginlägg motverkar i stället denna enhet.

Bless vänner!
=)

2 kommentarer:

  1. Jag var väldigt imponerad under en tid när jag var hängivet kristen (jag var det mellan 2001-2007) över Benny Hinns ministry. Det är jag inte längre.

    Det står skrivet i ”5:e Mosebok 13:1-6”:

    “Hela detta uttalande som Jag befaller er ni ska vaka/vakta over det till att göra det; lägg inte till det och dra inte ifrån det.
    Att det kommer att resa sig bland er en profet eller en som drömmer drömmar och ger er ett tecken eller ett under; och om tecknet och undret sker såsom han talade till er, [och han] säger: ”Låt oss följa efter andra elohim [g*dar] som ni inte känner och vi ska tjäna dem”. Lyssna inte till den profetens uttalanden eller till drömmarens dröm för ha-Sheim [Skaparen] er Elohim test-prövar er för att veta huruvida om ni älskar Honom er Elohim med hela ert hjärta och med hela ert psyke/själsliv. Efter ha-Sheim er Elohim ska ni följa och Honom ska ni vörda och Hans direktiv och Hans röst ska ni lyssna till och Han ska ni tjäna och fästa er till [ordagrant: limma er fast till.]. Och profeten eller drömmaren som drömde en dröm ska bli dödad för han talade apostasi mot ha-Sheim er Elohim som tar er ut från landet Mitzrayim (”Egypten”) som friköper/löser ut er från huset av arbete/tjänarskap [till Egypten] (..)” [Min översättning.]

    En person som gör ett ”mirakel” och som undervisar emot ”Moseböckerna” är enligt ovanstående verser en falsk profet. Benny Hinn påstår sig att följa Messias, men den historiska Messias – Ribi Yehoshuas - undervisning var helt i enlighet med ”Moseböckerna”. Således, både enligt Ribi [Ribi var hans titel] Yehoshua och enligt ”Moseböckerna” så är Benny Hinn och andra som undervisar att man inte längre behöver praktisera direktiven i ”Moseböckerna” [inklusive att det är förbjudet att äta fläsk och skaldjur; och att man inte får arbeta på Shabbat – den sjunde dagen enligt den judiska definitionen av veckan] falska profeter.

    SvaraRadera
  2. Ska tilläggas att jag inte alls är imponerad av Benny Hinns tjänande och "andliga" tjänst. Tycker hans sett att bemöta människor inte stämmer överens med en Jesustroende.

    Kommer aldrig lyssna på honom igen!
    Undervisningen ska vara bibelförankrat och olika aspekter ska tas upp.. men hoppas att Herren har sin nåd över honom =)

    SvaraRadera