söndag 7 november 2010

Gud är GOD

I dag efter gudstjänsten träffade jag en pappa till en av de nya eleverna som går på IBIOS i år, Simon Olofsson. Hans pappa Samuel Olofsson sa att han tyckte sig känna igen mig, men jag hade aldrig träffat honom förut.
Men det hela har sin upprinnelse i att han har varit pastor i Bollnäs Pingstkyrka och jag har hälften av mina rötter (på min mammas sida) i just Bollnäs.
Då nämnde jag att mina morföräldrars namn hade varit Hulda och Joel Wallin, han frågade då om Joel hade haft skrädderi i Bollnäs och jag sa att det stämnde.
Då berättade han att han brukade följa med sina föräldrar till min morfar med saker som han skulle fixa till dem och att hans familj hade bett för min mammas föräldrarhem, familj (mormor, morfar, mamma och moster) och deras kommande barn. Och att det nu var kul att se mig frälst!!! Som svar på bön!
Mina morföräldrar hade aldrig fått reda på att Samuel och hans föräldrar hade bett för dem.

Så Gud är GOD som sätter samman människor på en viss plats för att man ska kunna träffas och sådana här situationer uppstå.

Vill också TACKA två underbara personer som betydde super mycket för mig under 2:an på IBIOS.
Emanuel Reinholdsson och Kristoffer Berg:






Ni kan inte förstå, tror jag, hur nära jag var att sluta på IBIOS vid jul förra året, för att jag inte så någon utveckling, men tackvare er stöttning och kompisvänskap tog jag mig igenom året och utvecklades något grymt mycket synligt under våren. Behöver er stöttning via förböner fortsättningsvis också bröder. =)

Ser fram emot och få vara i Uganda med dig Kristoffer och tjäna Herren där, få nyttig erfarenhet som man kan ta nytta av här i Sverige sedan =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar